Heet, heter, heetst....bewolking! - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Heet, heter, heetst....bewolking! - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Heet, heter, heetst....bewolking!

11 Januari 2016 | Australië, Wilsons Promontory

Omdat we weten dat het vandaag richting de 35 graden kan lopen gaan we vroeg op pad. We rijden het National Park weer uit en gaan via de South Gippsland Highway richting Melbourne. De highway's zijn hier bijna altijd mooie 2-baans wegen met op veel plekken inhaalstroken. Het rijdt heerlijk en toch rustig. Origineel wilde we stoppen bij Philip Island, waar duizenden kleine pinguïns rond sunset waggelend over het strand te zien zijn. We hebben echter gehoord dat het zoooo... toeristisch is, dat we het overslaan. Dat betekent dat we rechtstreeks richting de Mornington Peninsula rijden, een smalle landtong met heel veel stranden, blauwe zee en sjieke dorpen. De jetset van Melbourne (60 km) komt hier graag. Het is echt bloedheet als we door het kale en gort droge binnenland rijden. We zien grote boerderijen, enorme vlaktes en af en toe een dorpje. Op de landtong rijden we nog steeds met prachtig blauwe luchten en we zien veel mensen in zee. Tijd om te stoppen dus. Twee campings nemen alleen maar reserveringen voor een hele week maar de 3de camping is prijs. Een schattig oud mannetje geeft ons een plekje op een camping die echt wel behoorlijk gedateerd is. Helaas begint de lucht te veranderen, verdwijnt de zon en begint het, tot vreugde van de mensen hier, een klein beetje te regenen. Het is hier echt kurkdroog dus we snappen het wel, maar vinden het niet leuk. We hadden ook even willen zwemmen. De regen zet niet door dus we rijden in de avond nog even naar het hele sjieke Sorrento, voor een avondwandeling. Hiervandaan vertrekt de ferry naar de andere kant van de baai. Morgen schepen we in voor een overtocht van 45 minuten.

Aantal km's: 251

• 11 Januari 2016 - 13:25

Anita:

Dat ziet er zeker dor uit.
    Bij ons genoeg regen, helaas.
    Was het niet warm genoeg ondanks de regen om toch te gaan zwemmen?

• 11 Januari 2016 - 16:24

Kris:

Niet zwemmen maar weer wandelen... Ik krijg toch het vermoeden dat Yolande en Wim de 55 willen lopen tijdens de vierdaagse van Nijmegen. Een unieke kans dit jaar, en Yolande en Wim gaan wel voor de uitdaging...

• 13 Januari 2016 - 12:44

Herman:

Niets teveel gezegd, droog dor en kaal. Lekker hoor even regen. Je kan ook zwemmen in de regen..